Etykiety

piątek, 18 grudnia 2015

Chatka z piernika Dr.Oetker

Nie wiem jak u was, ale u mnie w ostatnich latach, świąteczną tradycją stało się pieczenie pierników. Również i w tym roku produkcja tych pyszności poszła pełną para, ale mi zamarzył się domek z piernika!  Chyba każdemu takie cudo kojarzy się z dzieciństwem oraz bajką  Jaś i Małgosia. A jeśli chodzi o te beztroskie lata to pamiętacie jak odliczało się w kalendarzu dni do świąt, pisało listy do Świętego Mikołaja, a wszystko było wypełnione magią? Tej magii z upływem lat ubywa coraz więcej, a żeby choć trochę przybliżyć sobie atmosferę, która podczas Bożego Narodzenia panowała za dzieciaka, postanowiłam stworzyć tan magiczny domek. Na początku zamierzałam wszystko wykonać sama, ale w jednym z supermarketów znalazłam pudełko Dr. Oetkera "chatka z piernika", które zawierało szablon, ciasto i ozdoby do udekorowania, a kosztowało chyba mniej niż 10zł :D




Na tyle pudełka mamy całą instrukcje, oraz produkty których będziemy potrzebować.



Jak widać całość wydaje się bardzo prosta, mi jednak trochę trudności sprawiło lepkie, o dziwnej konsystencji ciasto, ale dodane kilka łyżek mąki rozwiązało ten problem i przeszłam do wycinania fragmentów.



Przed wstawieniem do piekarnika pokruszyłam landrynki i wypełnilam nimi nasze okienka. Po upieczeniu dały efekt szklanych, kolorowych szybek. Kiedy nasze ścianki wystygly przeszłam do ozdabiniania. Nastepnie trzeba bylo czekac na zastygniecie lukru... nie mogłam sie juz doczekac aż połącze ze sobą wszystkie fragmenty :D


Chatka ta jest łatwa do wykonania, lecz wymaga troszkę czasu, aby móc cieszyć się tym bajkowym efektem :)

1 komentarz:

  1. Cześć, czy jakiś pisak z lukrem jest w opakawaniu? Jeśli nie, to jak zrobić tak cieniutkie linie lukrem robionym w domu?

    OdpowiedzUsuń